Klavírní koncerty představují zvláštní výzvu jak pro ambiciózní amatéry, tak pro zkušené profesionály. Hravé soupeření mezi sólistou a doprovodnou složkou - ať už jde o celý orchestr, nebo "jen" o druhý klavír, který přebírá orchestrální part - dodává tomuto žánru zvláštní kouzlo. Projděte si obchod Stretta a najděte si koncert, který vám nejlépe vyhovuje.
První klavírní koncerty vznikaly v raném baroku pro sólový klavír s malým smyčcovým ansámblem. V pozdním baroku a klasicismu se vyvinuly v koncerty s větším obsazením a nakonec s celým orchestrem. V období romantismu se forma koncertu rozšířila a rozvinula o další nástroje a soubory, například Beethovenova sborová fantazie, napsaná pro klavír, smíšený sbor, sólové hlasy (SATB) a orchestr, přičemž všechny tyto skupiny byly často považovány za samostatné, sólové jednotky. Ve dvacátém století se stalo populární psát koncerty pro čtyři ruce nebo dva klavíry, jako například u autorů jako Michael Nyman, Malcom Arnold a Nino Rota.